Kuantum Kuramı Teorisi Nedir

03:26 Unknown 0 Comments

Kuantum teorisi, atomik ve atomaltı düzeyde doğa ve madde ve enerjinin davranışını açıklar modern fiziğin teorik temelidir. bu düzeyde madde ve enerjinin doğası ve davranışları bazen kuantum fiziği ve kuantum mekaniği denir.
1900 yılında, fizikçi Max Planck Alman Fizik Derneği yaptığı kuantum teorisini sundu. Planck nedenini keşfetmek için istemişti radyasyon parlayan vücut kırmızı renk değişiklikleri, turuncu, ve, son olarak, mavi onun sıcaklığı arttıkça. O enerji yerine sadece bir sabit olarak daha yapar önemli aynı şekilde tek tek birimler var olduğunu varsayımını yaparak bulunduelektromanyetik eskiden kabul edilmiş olduğu gibi - - ve bu nedenle ölçülebilir oldu, onun sorusunun cevabını bulabiliriz dalga. Bu birimlerin varlığı kuantum teorisinin ilk varsayım oldu.
Planck diye seslendi enerji bu bireysel birimlerini temsil etmek bir rakam içeren bir matematiksel denklem yazdı kuantumlarını . denklem çok iyi fenomen açıkladı; Planck bazı ayrık sıcaklık seviyelerinde (temel asgari değerinin tam katları) olarak, bulundu enerjiparlayan vücuttan renk spektrumunun farklı alanları yer alacak. Planck aslında, kendi varlığının doğa yasalarının tamamen yeni ve temel bir anlayış ima, bir teori quanta keşif çıkmaya henüz yoktu kabul, ama. Planck 1918 yılında teorisi için Nobel Fizik Ödülü'nü kazandı, ancak otuz yıllık süre boyunca çeşitli bilim adamları tarafından gelişmeler, tüm kuantum teorisinin modern anlayışına katkıda bulunmuştur.

Kuantum Teorisi Gelişimi

  • 1900 yılında, Planck enerjisi bireysel birimler veya quanta yapılmış varsayım yaptı.
  • 1905 yılında, Albert Einstein, enerji, ancak radyasyon kendisi değil, sadece aynı şekildekuantize olduğunu teorize.
  • 1924 yılında, Louis de Broglie makyaj ve enerji ve maddenin davranışı hiçbir temel fark olduğunu önerdi; atomik ve atomaltı düzeyde ya parçacıklar veya dalgalar ya yapılmış gibi davranabilir. Madde ilköğretim hem de enerji parçacıkları ve parçacıklar veya dalgalar ya benzeri koşullara bağlı olarak, davranmaya: Bu teori dalga parçacık ikiliği ilkesi olarak tanındı.
  • Böyle bir konumda ve bir atomaltı parçacığın momentumu olarak - - 1927 yılında Werner Heisenberg iki tamamlayıcı değerlerin o hassas, eşzamanlı ölçümü önerilmektedir imkansız. Klasik fiziğin ilkelerine aykırı, onların eş zamanlı ölçüm kaçınılmaz kusurludur;daha doğrusu bir değer ölçülür, daha kusurlu diğer değerinin ölçümü olacaktır. Bu teori olarak tanındı belirsizlik ilkesine , Albert Einstein'ın ünlü yorumunu istendiğinde, "Tanrı zar atmaz."

Kopenhag Yorumlama ve çok-Dünya Teorisi

gerçekliğin doğası için kuantum teorisinin etkileri iki ana yorumların Kopenhag yorumu ve birçok dünyalar-kuramı vardır. Niels Bohr, bir parçacık o kadar (örneğin, bir dalga veya parçacık), ancak belirli özelliklere sahip, hatta varlığı kabul edilemez, olarak ölçülmüştür ne olursa olsun olduğunu iddia kuantum teorisinin Kopenhag yorumunu, önerilen o ölçülür.Kısacası, Bohr nesnel gerçeklik yok diyordu. Bu ilke denilen çevirir süperpozisyon biz herhangi bir nesnenin durumu nedir bilmiyorum iken, sürece biz kontrol etmek görünmüyor gibi, aynı anda tüm olası durumlar aslında olduğunu iddia ediyor.
Bu teoriyi açıklamak için, biz ünlü ve biraz acımasız bir benzetme kullanabilirsinizSchrödinger'in Kedisi . Öncelikle, biz yaşayan kedi var ve kalın bir kurşun kutusuna yerleştirin. Bu aşamada, kedi hayatta hiçbir soru yoktur. Daha sonra siyanür flakon atmak ve kutuyu mühür. Kedi canlı veya siyanür kapsülü kırık ve eğer kedi öldü olmadığını bilmiyoruz.Biz bilmiyoruz beri, kedi kuantum yasalarına göre, ölü ve diri hem - devletler süperpozisyon içinde. Biz kutusunu açmak ve kedi süperpozisyon kaybolur ne olduğunu görmek koşulu kırmak zaman sadece ve kedi diri veya ölü ya olmalıdır.
Kuantum teorisinin ikinci yorumlanması birçok dünyalar-(ya da evren teoridir. Bu kısa sürede herhangi bir nesne herhangi bir devlet olması için bir potansiyel var gibi, o nesnenin evren sayısına eşit paralel evrenler bir dizi transmutes savunur Nesne o nesnenin benzersiz bir tek olası devlet içeren her evren ile, var olabilir hangi olası devletlerin. Ayrıca, her nasılsa bir şekilde erişilebilir olması için tüm devletleri izin bu evrenler arasında olası tüm için etkileşim için bir mekanizma yoktur devletler. Bazı biçimde etkilenen Stephen Hawking ve geç Richard Feynman birçok-dünya teorisi için bir tercih ifade ettiler bilim adamları arasında olmak.

Kuantum Kuramı'nın Etkisi

Aralarında Planck ve Einstein - - Geçtiğimiz yüzyıl boyunca bilim adamları, kuantum teorisi etkileri balked rağmen teorinin ilkeleri defalarca bilim adamları bunları çürütmek için çalışıyorlardı bile, deneylerle desteklenmiştir. Kuantum teorisi ve Einstein'ın görelilik teorisi, modern fiziğin temelini oluşturmaktadır. Kuantum fiziğinin ilkeleri kuantum optik, kuantum kimyası, gibi alanlarda giderek artan sayıda, uygulanmakta olan kuantum bilgisayar , vekuantum kriptografi .
Nova üzerinde kuantum teorisinin Brian Greene giriş Bkz:

0 comments: